يقيناً وجود چندين خط تلفن در ادارت و مراکز تجاري، وم وجود چندين دستگاه تلفن را نيز نتيجه ميدهد. اگر چنين تصور شود، بايد بر روي ميز هر کارمند چندين دستگاه تلفن مشاهده کرد! اين سيستم در کنار شلوغي ميز، ميتواند به عدم کنترل دقيق هر يک از خطوط منجر شود، پس چه بايد کرد؟
سيستم سانترال داراي ويژگيهايي است که بر حسب هر نوع تلفني که به آن متصل ميشود امکانات مختلفي را در اختيار کاربر قرار ميدهد. در واقع تلفني
به گزارش ما ، شايد شما هم پيش از اين نام تلفن سانترال به گوشتان خورده باشد اما ندانيد که دقيقا چيست؟ بايد بگوييم که اصولا در محيطهاي اداري ، تجاري و در سازمانها هميشه از تلفنهاي سانترال استفاده ميکنند. تلفن هاي سانترال تفاوتهاي با تلفنهاي معمولي دارند
همانطور که پيشتر گفتيم تلفنهاي سانترال که ميتوانيم آن را سيستم تلفن سانترال نيز بناميم، نوعي از تلفن هستند که ميتوانند به طور همزمان چند خط را مديريت و متصل کنند. اين نوع تلفنها عموما در مراکز تجاري ، اداري ، سازمانها ، دانشگاهها و . مورد استفاده قرار ميگيرد. از مهمترين کليد هاي موجود روي اين نوع از تلفنها ميتوان KTS و PBX را نام برد. تلفنهاي سانترال همچنين ميتوانند يک منشي تلفني ايجاد کنند و هم اين که خطوط را به نوعي تقسيم نمايند.
راه حل تمام مشکلات موجود براي کسب و کار هاي کوچک تا بزرگ دستگاه هاي سانترال يا مراکز تلفن سانترال هستند. در يک سيستم سانترال تلفن تعدادي خط تلفن در پورت ورودي قرار مي گيرند و با يک نسبت منطقي به پورت هاي خروجي تبديل مي شوند.
برند پاناسونيک يکي از شرکت هاي پيشتاز در توليد مراکز تلفن سانترال و همچنين تلفن هاي سانترال است.براي استفاده و همچنين برنامه ريزي مراکز سانترال پاناسونيک استفاده از تلفن هاي سانترال امري ضروري است. پاناسونيک به خاطر ارائه سيستم هاي ارتباطي کارآمد و با کيفيت جايگاه بسيار مهمي در ادارات ،شرکت ها و اماکن تجاري کسب کرده است.
مزيت دستگاه هاي توليد شرکت پاناسونيک نسبت به ساير توليدات اين حوزه در ابتدا قيمت مقرون به صرفه آن است و مي توان گفت خوش قيمت ترين مراکز تلفن متعلق به پاناسونيک و مزيت ديگر قابليت هاي بي شمار و منحصر به فرد اين دستگاه ها است که آن را در بين ساير برند ها برجسته مي کند.
اگر بخواهيم اين موضوع را بيشتر روشن کنيم ميتوانيم از يک مثال استفاده کنيم. فرض کنيد شما 20 خط شهري تلفن داشته باشيد. اگر بخواهيد از تلفنهاي معمولي استفاده کنيد، شما نياز به 20 تلفن خواهيد داشت که در واقع قرار دادن همهي آنها روي يک ميز و استفاده همزمان از آنها امکان پذير نميباشد. در اين جا تلفن سانترال به کمک ما آمده است.
همچنين از ديگر مزاياي بسيار مهم و کاربردي تلفنهاي سانترال که سبب شده استفاده از آن همهگير شود ، امکان ارتباط داخلي با ديگر بخشهاي سازمان ، اداره و يا مراکز تجاري است بدون اين که هزينهاي را براي شما در پي داشته باشد. براي مثال اگر شخصي با شما که در اتاق الف هستيد، تماس گرفت و نياز به صحبت با فرد ديگري که در اتاق ب دارد، شما ميتوانيد
با استفاده از اين دستگاه ها شما مي توانيد به راحتي تلفن هاي خود را مديريت کنيد ، صفر يا دو صفر را ببنديد و محدوديت هاي ديگري را براي هر داخلي مشخص کنيد. از مزاياي تلفن سانترال ارتباط داخلي با ديگر اتاق هاي داخل سازمان است بدون هزينه تلفن که مي تواند هم در هزينه ها صرفه جويي کند و هم هرج و مرج و بي نظمي را بين کارمندان کاهش داد.همه کارمندان براي هماهنگي کار هايشان مي توانند با هم تماس تلفني برقرار کنند.
اما با تواناييهايي خاص که فقط در هنگام اتصال به سانترال قابل استفاده هستند؛ در واقع ميتوان گفت تلفن سانترال ماهيتي چند بعدي دارد که باعث ميشود چندين خطوط تلفن به صورت صدا يا صوت از يک مسير قابل استفاده باشد.
تلفنهاي معمولي يا آنالوگ، مدلهايي هستند که از منظر نرمافزاري تک داراي ويژگي تک بعدي بودن هستند، به اين معنا که سيستم انتقال و دريافت اطلاعات که به صورت صدا و يا صوت هستند در يک بُعد انجام ميگيرد. تلفن ثابت سادهترين وسيله ارتباطي است که با اتصال به خطوط شهري قابل استفاده ميباشد. تلفن ثابت معمولاً در فضايهاي مسي و اداري کوچک و تلفن سانترال
يکي ديگر از مزاياي تلفنهاي سانترال اين است که ميتوانيد چندين نفر را پشت خط نگه داريد و به راحتي آنها را مديريت کنيد. منشي خودکار هم يکي ديگر از ويژگيهاي اين تلفنهاي سودمند هستند. در واقع هنگامي که با شمارهي مورد نظر تماس گرفته شود، صداي ضبط شده که همان منشي خودکار است، اشاره ميکند که براي وصل شدن به بخش مالي بايد کليد 1 ، و براي اتصال به بخش آموزشي کليد 2 و همينطور الي آخر.
براي شرکتهاي بزرگ که داراي مرکز تماس هستند، کاربرد دارند.
اينجاست که تلفن سانترال به ميدان ميآيد؛ اين تلفنها گزينههاي تقريباً نامحدودي را براي تحرک، قابليت همکاري و اتصال سريع به هر کاربر را فرهم ميکنند و با جمع کردن همه خطوط و دستگاه هاي تلفن و متمرکز کردن همه آنها تنها در يک دستگاه، کنترل و نظارت بيشتري را در اختيار کارمند قرار ميدهد. حال بياييد کمي آگاهيهاي خود را درباره ويژگيهاي اصلي تلفن سانترال افزايش دهيد:
قابليت هاي دستگاه سانترال:
مديريت هزينه ها
گزارش گيري از وضعيت تماس ها
تماس داخلي رايگان
اعمال محدوديت زمان تماس
کنفرانس کردن از طريق تلفن
انتقال تماس
برنامه ريزي در چند حالت
از ديگر مزاياي اين مراکز ميتوان به پشتيباني يک اپراتور از چندين خط شهري و يا امکان استفاده از اپراتور گويا (DISA) اشاره نمود . در مراکز تلفن سانترال همه چيز در کنترل ماست از امکان محدود نمودن داخلي ها در شماره گيري تا اعمال محدوديت در تماس هاي بيروني با شرکت
جذاب خواهد بود بدانيد، تلفن سانترال داراي انواع گوناگوني است:
آنالوگ
تلفني است که از طريق يک زوج سيم به سانترال ارتباط داده ميشود. به نسبت ديگر مدلها داراي قيمت کمتري است. نمونههاي S500، S580، S880 از تلفنهاي سانترال پاناسونيک معروفترين مدلهاي آنالوگ هستند. دارا بودن قابليت نمايش شماره (Caller ID) يکي از خدمات مناسب اين مدل گوشي تلفن است.
هايبريد
هايبريد جزء تلفنهاي روميزي شناخته ميشود. اين مدل نيز از طريق دو زوج بوق و ديتا به سانترال متصل ميشود. اين تلفن هم داراي ويژگي برقراري گفتگو دوطرفه و هم امکان ارسال و يا دريافت ديتا را دارد.
دوربين مدار بسته چيست ؟
دوربين مداربسته وسيلهاي است که توسط آن مي توانيد نسبت به ضبط تصاوير
تحت شبکه IP
اين مدل از طريق امکانات گسترده با مراکز تلفني، هر کاربري در هر مکاني که باشند ميتواند با اتصال به اينترنت و دسترسي به شبکه IP، از شبکه تلفني سازمان بهرهمند شود. در واقع، کاربران اين سيستم ميتوانند از شرکت، خانه، در سفر و هر مکاني ديگري وارد اين سيستم شده و از قابليتهاي آن نهايت استفاده را ببرند.سيستمهاي نوين ارتباطي از اين جهت ساخته ميشوند که بتوانند
ابتدا يک ليست از نيازهاي خود را در کاغذ بنويسيد و سپس آن را با مشخصههاي تلفن مقايسه کنيد. براي مثال ممکن است برخي از تلفنهاي سانترال سرويس منشي خودکار ، ضبط تماس ، تماس از دست رفته روي رايانه و . را نداشته باشد يا برخي همه را داشته باشد. پس بايد طبق نياز خود خريداري نماييد.
هرگونه نيازهاي سازماني براي شرکتها و کسب و کارها را از نظر پيچيدگيهاي ارتباطي، به شکلي راحت و قابل دسترس تبديل کنند. در اين امتداد، تلفن سانترال که تحت سيستم مرکزي قرار دارد، شيوه ارتباطي مؤثر و به اصطلاح «کار راه بيانداز» است که امروزه در بسياري از شرکتهاي کوچک و بزرگ کشور مورد استفاده قرار ميگيرد.
اين کار از طريق توسط دکمههاي قابل برنامهريزي همانند دکمه شمارهگيري سريع (Speed Dial)، مشاهده حالتهاي متفاوت تماسهاي داخلي (Blf) و موارد ديگر انجام ميگيرد. از مدلهاي معروف تلفنهاي هايبريد پاناسونيک ميتوان به مدل KX-T7730 اشاره کرد.
اجزاي سيستم PBX تلفن سانترال پاناسونيک
سانترال ,تلفن ,استفاده ,تلفنهاي ,، ,يک ,تلفن سانترال ,تلفنهاي سانترال ,است که ,استفاده از ,از طريق
درباره این سایت