نصب تلفن سانترال مانند گوشي عادي نيست که شما سيم تلفن را وصل کرده و بعد شروع به شماره گيري کنيد. تلفن سانترال در پشت خود برنامهاي دارد. اين برنامه که در اصلاح تخصصي آن را پروگرمينگ مينامند، فعاليتي است که باعث ميشود تا مکان مختلف يک بخش با يک کد به يکديگر متصل شوند. انجام دادن چنين عملياتي نياز به يک کارشناس باتجربه دارد تا بدون هيچ مشکلي بخشهاي مختلف با يکديگر از طريق تلفن متصل شوند.
براي نصب تلفن سانترال چندين عامل و مرحله را بايد در نظر گرفت. در واقع کارشناس نصب قبل از شروع به کار، ابتدا اين عوامل را بررسي ميکندبه گزارش ما ، شايد شما هم پيش از اين نام تلفن سانترال به گوشتان خورده باشد اما ندانيد که دقيقا چيست؟ بايد بگوييم که اصولا در محيطهاي اداري ، تجاري و در سازمانها هميشه از تلفنهاي سانترال استفاده ميکنند. تلفن هاي سانترال تفاوتهاي با تلفنهاي معمولي دارند
همانطور که پيشتر گفتيم تلفنهاي سانترال که ميتوانيم آن را سيستم تلفن سانترال نيز بناميم، نوعي از تلفن هستند که ميتوانند به طور همزمان چند خط را مديريت و متصل کنند. اين نوع تلفنها عموما در مراکز تجاري ، اداري ، سازمانها ، دانشگاهها و . مورد استفاده قرار ميگيرد. از مهمترين کليد هاي موجود روي اين نوع از تلفنها ميتوان KTS و PBX را نام برد. تلفنهاي سانترال همچنين ميتوانند يک منشي تلفني ايجاد کنند و هم اين که خطوط را به نوعي تقسيم نمايند.
تا بتواند تعداد سختافزارهاي مورد نياز و از همه مهمتر بهترين ساختار را تعيين کند. البته اين عوامل را هم بايد خود شما نيز در نظر بگيريد. به هرحال، ممکن است که جابهجايي در محل انجام دهيد يا نياز داشته باشيد تا مکان يک تلفن را به نقطه ديگر انتقال دهيد. از اين رو بايد اطلاعاتي در خصوص نکات نصب تلفن سانترال هم داشته باشيد. به هرحال، دانستن آنها هم که بد نيست.
در کجا بايد تلفن سانترال نصب شود؟
سانترال يک دستگاه مرکزي دارد و چند تلفن که ميتوانند به اين روش با هم وصل شوند. براي همين دستگاه سانترال مرکزي بايد جايي نصب شود که به امکان وصل تلفنها به حداقل سادهترين روش ممکن برساند. اين مسئله براي کارخانهها و شرکتهاي بزرگ که نياز به کابلکشي زيادي هم دارند، بيشتر از همه بايد مورد توجه قرار بگيرد. براي نصب تلفن سانترال مرکزي بايد دستگاه آن از روي ميز حداقل فاصله يک متري داشته باشد. دليل اين فاصله، دور بودن دستگاه از هرگونه رطوبت روي زمين و گردوخاک است. همچنين امکان پا خوردن افراد هنگام راه رفتن هم وجود دارد. براي همين بهتر است که دستگاهها روي ميز قرار گيرد. همچنين بهتر است که تلفن سانترال در مکاني نصب شود که اپراتور امکان دسترسي راحتتري به آن داشته باشد.
با توجه به ازدياد مراکز تجاري و همچنين تعداد پرسنل زيادي که در آن ها کار مي کنند استفاده از دستگاه هاي سانترال اجتناب ناپذير است. حتما مي دانيد که تهيه خطوط مخابراتي به تعداد پرسنل هم بر خلاف محدوديت هاي مخابراتي است و هم مديريت آن ها بسيار سخت است. تصور کنيد با 20 قبض تلفن به طور همزمان رو به رو شويد.
همچنين از ديگر مزاياي بسيار مهم و کاربردي تلفنهاي سانترال که سبب شده استفاده از آن همهگير شود ، امکان ارتباط داخلي با ديگر بخشهاي سازمان ، اداره و يا مراکز تجاري است بدون اين که هزينهاي را براي شما در پي داشته باشد. براي مثال اگر شخصي با شما که در اتاق الف هستيد، تماس گرفت و نياز به صحبت با فرد ديگري که در اتاق ب دارد، شما ميتوانيد
يکي ديگر از مزاياي تلفنهاي سانترال اين است که ميتوانيد چندين نفر را پشت خط نگه داريد و به راحتي آنها را مديريت کنيد. منشي خودکار هم يکي ديگر از ويژگيهاي اين تلفنهاي سودمند هستند. در واقع هنگامي که با شمارهي مورد نظر تماس گرفته شود، صداي ضبط شده که همان منشي خودکار است، اشاره ميکند که براي وصل شدن به بخش مالي بايد کليد 1 ، و براي اتصال به بخش آموزشي کليد 2 و همينطور الي آخر.
دستگاه سانترال مي تواند تعداد محدودي خط مخابراتي را بين سيستم تلفن داخلي شرکت توزيع کند. در قسمت ورودي خطوط تلفن ثابت به اين دستگاه وارد مي شوند و در قسمت خروجي خطوط داخلي خارج مي شود که با کابل کشي مي تواند به ميز هر کدام از پرسنل برسد. به اين ترتيب تمامي پرسنل شما با همان تعداد محدود خط مي توانند به تلفن دسترسي داشته باشند. دستگاه هاي کم ظرفيت سانترال پاناسونيک مي توانند در ظرفيت نهايي خود، 8 خط شهري و 24 داخلي را ساپورت کنند. اگر نياز شما بيش از اين تعداد است. بايد از دستگاه هاي پر ظرفيت سانترال پاناسونيک مانند سري TDA و TDE استفاده کنيد.
بايد نقشه مخابراتي از قبل تهيه کنيدفروش سانترال پاناسونيک تهران
اين يکي از مهمترين مرحلههايي است که بايد به درستي انجام داده شود. در واقع همين نقشه مخابراتي است که نقش تعيين کنندهاي در چگونگي اتصال تلفنها به يکديگر را دارد. انجام کامل اين مسئله تخصصي است و براي همين حتماً بايد توسط يک کارشناس باتجربه انجام شود.
در اين نقشه مسير بايد طرح کاملي از رنگبندي خطوط مخابراتي، شماره خط و رنگبندي کابلهاي داخلي مشخص شود.
علاوه بر اين مديريت خطوط از طريق اين دستگاه به راحتي انجام مي شود. شما مي توانيد هر داخلي را بر اساس سياست هاي کاري کارمند مورد نظر برنامه ريزي کنيد تا به طور مثال براي برخي کارمندان صفر يا دو صفر را ببنديد و يا حتي برخي کارمندان فقط به تماس داخلي دسترسي داشته باشند. همچنين دسترسي هاي اضافه نيز مي تواند براي برخي از افراد شاغل در شرکت در نظر گرفته شود.
تلفن هاي اپراتوري سانترال با وجود دسترسي هاي اضافه اي که دارند بيشتر براي مديريت و منشي و همچنين اپراتور هاي تلفن انتخاب مي شوند. با توجه به قيمت
هايبريد جزء تلفنهاي روميزي شناخته ميشود. اين مدل نيز از طريق دو زوج بوق و ديتا به سانترال متصل ميشود. اين تلفن هم داراي ويژگي برقراري گفتگو دوطرفه و هم امکان ارسال و يا دريافت ديتا را دارد.
تقريبا بالاي اين تلفن ها، خريد اين نوع تلفن براي همه ي کارمندان صرفه اقتصادي ندارد. مي توانيد براي بقيه کارمندان که کارکرد زيادي با تلفن ندارند
دوربين مدار بسته چيست ؟
دوربين مداربسته وسيلهاي است که توسط آن مي توانيد نسبت به ضبط تصاوير
تلفن هاي آنالوگ انتخاب کنيد. در واقع در هر ترمينالي بايد به تفکيک رنگ زوج سيمهاي ورودي و خروجي و شماره هر پورت کاملاً درج شود.
اجزاي سيستم PBX تلفن سانترال پاناسونيک
تلفن ,سانترال ,بايد ,مي ,هم ,کنيد ,است که ,تلفن سانترال ,را به ,تلفنهاي سانترال ,که در ,توجه داشته باشيد ,بيشتر ترجيح ميدهند ,شبکه مجازي استفاده ,راحتي بيشتر ترجيح
درباره این سایت