اولين سيستم PBX سانترال، نيازمند يک اپراتور انساني بود و به صورت صفحه سوئيچ طراحي شده بود. وقتي که يک تماس خارج سازماني برقرار مي شد، تماس گيرنده بايد ارتباط با بخش يا فرد مورد نظر را درخواست مي نمود تا تماسش را وصل نمايند. به همين شکل، اگر کارمند سازمان قصد برقراري تماس را داشت اپراتور او را به هدف مورد نظر وصل مي نمود. اگر سازمان حجم بالايي از تماس ها را داشت، اپراتورهاي زيادي براي پاسخگويي به تماس ها نياز بود.
با گذر زمان، صفحه سوئيچ هاي دستي جاي خود را به بردهاي الکترومغناطيسي دادند. آخرين مدل موجود از سيستم هاي PBX سانترال مي تواند IPرا مديريت نمايد و به جاي خطوط PSTN سنتي، به تلفن هاي روميزي يا ساير نقاط پاياني خطوط سيپ SIP وصل شود. اين سيستم هاي سانترال IP PBX ناميده مي شوند.
ممکن است سيستم هاي PBX سانترال پاناسونيک در محل اداره يا سازمان يا در محل فراهم کننده سرويس قرار داده شده باشد. اگرچه دو اصطلاح در محل و ميزباني شده ممکن است با عنوان ويپ VoIP شناخته شوند مفهوم اين کلمات ممکن است براي تلفن هاي وصل شده از طريق کابل نيز موجود باشد.
عمدتا شرکت هاي بزرگتر، سيستم هاي PBX سانترال خود را خريداري مي نمايند در حالي که شرکت هاي کوچک تر ممکن است از سيستم centrex استفاده نمايند. بدين معنا که فراهم کننده سرويس PBX در اداره يا سازمان واقع مي شود و مشتري را از دردسر نگهداري سيستم رها مي گرداند.
امروزه ميزباني PBX تلفن سانترال معاني متفاوتي
همانطور که پيشتر گفتيم تلفنهاي سانترال که ميتوانيم آن را سيستم تلفن سانترال نيز بناميم، نوعي از تلفن هستند که ميتوانند به طور همزمان چند خط را مديريت و متصل کنند. اين نوع تلفنها عموما در مراکز تجاري ، اداري ، سازمانها ، دانشگاهها و . مورد استفاده قرار ميگيرد. از مهمترين کليد هاي موجود روي اين نوع از تلفنها ميتوان KTS و PBX را نام برد. تلفنهاي سانترال همچنين ميتوانند يک منشي تلفني ايجاد کنند و هم اين که خطوط را به نوعي تقسيم نمايند.
اگر بخواهيم اين موضوع را بيشتر روشن کنيم ميتوانيم از يک مثال استفاده کنيم. فرض کنيد شما 20 خط شهري تلفن داشته باشيد. اگر بخواهيد از تلفنهاي معمولي استفاده کنيد، شما نياز به 20 تلفن خواهيد داشت که در واقع قرار دادن همهي آنها روي يک ميز و استفاده همزمان از آنها امکان پذير نميباشد. در اين جا تلفن سانترال به کمک ما آمده است.
همچنين از ديگر مزاياي بسيار مهم و کاربردي تلفنهاي سانترال که سبب شده استفاده از آن همهگير شود ، امکان ارتباط داخلي با ديگر بخشهاي سازمان ، اداره و يا مراکز تجاري است بدون اين که هزينهاي را براي شما در پي داشته باشد. براي مثال اگر شخصي با شما که در اتاق الف هستيد، تماس گرفت و نياز به صحبت با فرد ديگري که در اتاق ب دارد، شما ميتوانيد
سيستم هاي PBXابتدايي ماشين هاي آنالوگي بودند که نياز به مديريت و هدايت دستي يک شخص داشتند. اين پکيج ها براي کار با مدارات و سوئيج هايي که در انتهاي PSTN قرار داشتند، طراحي شده بودند.
خطوط مسي وصل شده به PBX با شبکه هاي عمومي و ارتباطات آنها بايد توسط تکنيسين هاي شرکت مخابرات از لحاظ فيزيکي و سخت افزاري متصل شوند. به همين دليل هر حالت ارتقا و توسعه در سيستم موجود نيازمند زماني طولاني براي تکميل بوده و اغلب يک بازه زماني مشخص را مي طلبد.
اين سيستم ها از لحاظ تکميل عملکرد و استفاده ساده بوده اما فاقد انعطاف يا توسعه بودند. اگرچه ماژول هايي مي توانستند براي توسعه ويژگي هاي سيستمي اضافه گردند اما امکان مجتمع نمودن آنها با کانال هاي ارتباطي ديجيتال مانند پيام مستقيم، اشتراک گذاري صفحه و ساير تکنولوژي هاي مدرن وجود نداشت.
هر تغييري در سيستم زمان بسيار زيادي براي پيکربندي و سازماندهي داشت که نيازمند متخصصان داخلي سيستم بود.
پکيج هاي مدرن IP PBX منعطف تر و قابل تطبيق تر هستند. به جاي خطوط مسي که توسط PBX به PSTN وصل مي شوند از خطوط سيپ SIP براي تماس از طريق IP استفاده مي نمايند. تماس هاي صوتي از طريق اينترنت مستقيم بوده و داده هاي شبکه يکساني را استفاده مي نماينديکي ديگر از مزاياي تلفنهاي سانترال اين است که ميتوانيد چندين نفر را پشت خط نگه داريد و به راحتي آنها را مديريت کنيد. منشي خودکار هم يکي ديگر از ويژگيهاي اين تلفنهاي سودمند هستند. در واقع هنگامي که با شمارهي مورد نظر تماس گرفته شود، صداي ضبط شده که همان منشي خودکار است، اشاره ميکند که براي وصل شدن به بخش مالي بايد کليد 1 ، و براي اتصال به بخش آموزشي کليد 2 و همينطور الي آخر.
يکي ديگر از مزاياي اين تلفنها توانايي کنترل داخلي آن است . يعني شما ميتوانيد با انجام برخي تنظيمات ساده از تماس کارکنان به بيرون از شرکت جلوگيري کنيد. تلفنهاي سانترال بيش از 400 کد دارند که شما ميتوانيد با استفاده از آنها ، تلفن را به حالت سفارشي مورد نظر خود درآوريد. تا به اينجا متوجه شديد که تلفن سانترال چيست و چرا بايد از آنها استفاده کرد. در واقع اگر شما مدير يک سازمان هستيد بايد حتما از اين نوع از تلفنها استفاده کنيد. اگر در انتخاب برند تلفن سانترال دچار شک و ترديد هستيد، ما به شما تلفن سانترال پاناسونيک را پيشنهاد ميکنيم.
انواع تلفن سانترال
تلفنهاي سانترال به طور کلي به دو دسته کم ظرفيت و پرظرفيت تقسيم ميشوند. تلفنهاي سانترال کم ظرفيت ميتوانند تا 8 خط شهري و 24 خط داخلي را پشتيباني کنند. بنابراين اگر شما در يک سازمان ، اداره يا مرکز تجاري کوچک هستيد، تلفن هاي سانترال کم ظرفيت گزينهي خوبي براي شما هستند. سانترالهاي پرظرفيت از تعداد خطوط داخلي و شهري بيشتري پشتيباني ميکنند که در مدلهاي مختلف تعداد آنها متفاوت است. اگر شما به دنبال يک تلفن سانترال پاناسونيک ميگرديد، حتما به مقياس و اندازه سازمان خود توجه کنيد و طبق نياز خود خريد کنيد تا هزينه بيهوده نکرده باشيد.
در حين خريد سيستمهاي سانترال پاناسونيک به چه نکاتي توجه کنيم؟
که قبلا براي استفاده از آيتم هايي مانند اشتراک سند يا آپلود فايل مورد استفاده بودند. هر تکنولوژي IP PBX مدرن با يک رابط کاربري عمومي يا يک صفحه آنلاين براي تنظيمات پيکربندي همراه است.
در اين سيستم بدون نياز به حضور تکنيسين شرکت مخابراتي، عمليات انتقال، اضافه نمودن و حذف مي تواند در کمترين ساعت انجام شود. در اين سيستم ميزبان يا cloud PBX ، درخواست خطوط اضافي از پشتيبان بسيار راحت بوده و حداکثر چند ساعت زمان مي برد. هايبريد جزء تلفنهاي روميزي شناخته ميشود. اين مدل نيز از طريق دو زوج بوق و ديتا به سانترال متصل ميشود. اين تلفن هم داراي ويژگي برقراري گفتگو دوطرفه و هم امکان ارسال و يا دريافت ديتا را دارد.
دوربين مدار بسته چيست ؟
در جهت اهداف نظارتي و شخصي اقدام نماييد. تاريخچه استفاده از اولين دوربين مدار بسته به سال 1942 باز ميگردد که ارتش آلمان براي نظارت بر روند پرتاب موشک هاي خود از دوربين مدار بسته استفاده کرد. اولين دوربين هاي تجاري با نام Vericon در سال 1949 در آمريکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه اين عرضه تجاري، عدم نياز به هر گونه مجوز دولتي براي استفاده از دوربين مداربسته بود.دوربين مداربسته وسيلهاي است که توسط آن مي توانيد نسبت به ضبط تصاوير
با استفاده از امکان برقراري تماس از طريق IP، سيستم PBX ويژگي ها و ست هاي ابزاري بسياري را به سيستم خود اضافه نمود. امکانات ديگر مانند تماس تصويري، ارسال فکس، پيام مستقيم و . . . اضافه گرديد تا عملکرد بهتري که متناسب با فرايندهاي تجاري روز باشد را در بر داشته باشد.
اجزاي سيستم PBX تلفن سانترال پاناسونيک
سانترال ,تلفن ,سيستم ,استفاده ,مي ,pbx ,سانترال پاناسونيک ,تلفن سانترال ,تلفنهاي سانترال ,را به ,که در ,تلفن سانترال پاناسونيک ,توجه داشته باشيد ,فراهم کننده سرويس
درباره این سایت